کاظمی قمی در مشهد؛ اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند
سرخط خبرها

کاظمی قمی: ۵۲۰ هزار دانش آموز افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند

  • کد خبر: ۱۳۰۹۸۳
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
کاظمی قمی: ۵۲۰ هزار دانش آموز افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند
نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان گفت:در سال تحصیلی جدید ۵۲۰ هزار دانش آموز افغانستانی در کشور ایران تحصیل می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان روز یکشنبه در سفر به شهر مقدس قم در جلسه‌ای پیرامون مسائل اتباع خارجی با تاکید بر حضور پرتعداد مهاجران افغانستانی در ایران بعد از تحولات اخیر این کشور گفت: در سال تحصیلی جدید ۵۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند.

او ادامه داد: تا زمانی که شرایط در افغانستان به یک ثبات نیمه پایدار در ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... نرسد، شاهد ادامه حضور اتباع افغانستانی در ایران خواهیم بود.

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایرانی در امور افغانستان بابیان اینکه ایران مهاجرپذیرترین کشور منطقه است، گفت: هیچ‌کدام از کشور‌های منطقه حتی پاکستان جاذبه و ظرفیت مهاجرپذیری جمهوری اسلامی را ندارد و هیچ کشوری مانند ایران اثرپذیر از تحولات افغانستان نیست.

مهمترین چالش‌های ایران در مواجهه با افغانستان

او ادامه داد: تلاش آمریکا برای درگیرکردن طالبان با ایران، سیاست‌های آمریکا برای افزایش ناامنی در منطقه به همراه عدم تشکیل دولت فراگیر ملی از چالش‌های ایران در مواجهه با افغانستان است.

کاظمی قمی گفت: آمریکا در عراق شکست خورد، اما خروج آن‌ها از این کشور برنامه‌ریزی‌شده بود و آن‌ها در تلاش هستند تا با ایجاد جنگ‌های نیابتی و حمایت از گروهک‌های تکفیری، مانع از اثرگذاری چین، روسیه و ایران در این کشور شوند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان تصریح کرد: قم در حوزه اقتصاد باید متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی خود توسعه و رونق یابد چرا که ویژگی مهاجرپذیری این استان همواره با مهاجرت اقوام ایرانی و اتباع خارجی همراه خواهد بود.

او با اشاره به توطئه‌های دشمنان در ایران و افغانستان هراسی همزمان و ایجاد درگیری بین دو طرف گفت: در این شرایط لازم است تا به وحدت دو کشور به خصوص اقوام و مذاهب داخل افغانستان کمک کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->